Artykuły
Wyświetlono rezultaty 1-19 z 19.
Marionetki Rogatego Szczura
05-06-2010 16:25 | Mateusz B. 'Maestro' Paszun | Komentarze: 9
Poniżej prezentuję koncept scenariusza, będący pożywką dla wyobraźni nie zaś jej wyręczeniem. Nie jest to gotowy, szczegółowy skrypt przygody. Tekst zawiera w sobie pomysły wymagające starannego przemyślenia i modyfikacji w zależności od profilu graczy, z jakimi się bawimy.
Początek sesji to prelud...
Hej, czy to Matrix?
czyli gra w zepsutą grę
08-05-2010 21:58 | Mateusz B. 'Maestro' Paszun | Komentarze: 53
To dosyć radykalny pomysł. Może stanowić przerwę w dłuższej kampanii, przygodę - odskocznię, której następstwa nie będą brane pod uwagę w kolejnych scenariuszach, albo wręcz przeciwnie – może być początkiem wielkiej, epickiej i heroicznej kampanii z drużyną w roli głównej.
Przygoda zaczyna si...
Sokół middenheimski
czyli: noir znaczy dark
28-02-2010 18:59 | Mateusz B. 'Maestro' Paszun | Komentarze: 9
Przebywając w jakimś dużym, ludnym mieście (np. klaustrofobicznym Middenheim), Bohaterowie Graczy zostają wynajęci przez piękną i tajemniczą nieznajomą. Ich zadaniem jest odszukanie pewnego posążka, jakoby skradzionej rodzinnej pamiątki. Kobieta zdradzi, że zlecenie jest niebezpieczne – drużyn...
Jane Eyre a Warhammer
18-02-2010 14:19 | Mateusz B. 'Maestro' Paszun | Komentarze: 7
Poniższy pomysł na scenariusz zainspirowany jest powieścią Dziwne losy Jane Eyre autorstwa Charlotte Brontë - prawdziwie mroczną, nastrojową historią.
Często spotyka się przygody, w których Bohaterowie trafiają nocą, najlepiej podczas burzy, do ponurego, tajemniczego dworzyszcza (zamku, folwarku, z...
Miejskie okazje
07-02-2010 17:03 | Mateusz B. 'Maestro' Paszun | Komentarze: 7
Przed Wami dwa pomysły, mocno osadzone w miejskiej scenerii. Gotowe do zmodyfikowania i wprowadzenia na sesji, na której zamiast kurzu gościńca i trudów podróży występuje bruk wąskich uliczek i miejski zgiełk.
Wielka WYP - czyli dla każdego coś miłego
Drużyna trafia na wyprzedaż, organizowaną w d...
Amnezję trzy razy poproszę, czyli dobrowolna utrata wspomnień
03-02-2010 10:04 | Mateusz B. 'Maestro' Paszun | Komentarze: 9
Gracze zaczynają kolejną sesję. Bohaterowie budzą się o świcie w jakiejś gospodzie lub innym cywilizowanym miejscu, nie za bardzo wiedząc, jak się tu znaleźli i co tu robią. Postaci pamiętają, podobnie jak gracze, jedynie wydarzenia ostatnio zakończonej przygody, która nie miała finału w karczmie, m...
Wróżda
albo ostatnie 24 godziny
16-12-2009 23:18 | Mateusz B. 'Maestro' Paszun | Komentarze: 20
Wróżda albo ostatnie 24 godziny to scenariusz przeznaczony dla drużyny złożonej z 3 - 5 postaci, rozgrywający się na prowincji Imperium, z dala od wielkich miast. Jest to przygoda drogi z elementami grozy – niezależny, zamknięty moduł do poprowadzenia na jednej, maksymalnie dwóch sesjach. Boha...
Kurhan Furii
11-10-2009 18:17 | Mateusz B. 'Maestro' Paszun | Komentarze: 31
Charakterystyka
Poniższy scenariusz przeznaczony jest dla 4-6 początkujących lub 3-4 średnio zaawansowanych Bohaterów. Przydadzą się wojownicy i BG potrafiący przeżyć w głuszy. Najlepiej jest wybrać na czas akcji wczesną jesień, gdy zmrok szybko zapada, co będzie ważne w dalszej części scenariusza...
Od zmierzchu do świtu
zarys scenariusza do II edycji WFRP
05-09-2009 17:09 | Mateusz B. 'Maestro' Paszun | Komentarze: 8
Charakterystyka
Od zmierzchu do świtu to krótka, zamknięta, jednosesyjna przygoda dla 2 do 5 postaci. Utrzymana jest w konwencji horroru z wątkiem śledztwa, a jej akcja rozgrywa się gdzieś na prowincji Imperium, z dala od wielkich miast. Doświadczenie Bohaterów i skład drużyny nie są istotne, podobn...
Złe wieści z Salzenmund
17-07-2009 09:21 | Mateusz B. 'Maestro' Paszun | Komentarze: 18
Charakterystyka
"Złe wieści z Salzenmund" to samodzielna, zamknięta przygoda dla 2 do 5 graczy oraz Mistrza Gry, który potrafi improwizować kiedy trzeba. Pora roku ani jakieś specjalne osadzenie wydarzeń w historii Starego Świata nie mają większego znaczenia. Scenariusz rozgrywa się w Nordlandzie (t...
Ostatnia karta z nigdy nie napisanego pamiętnika awanturnika
31-01-2009 09:51 | Mateusz B. 'Maestro' Paszun | Komentarze: 18
Połowa lata,
rok 2527 po Sigmarze,
gdzieś na Lustrzanym Pojezierzu
Ziemia była twarda, cholernie twarda. Oprócz noży mieliśmy tylko własne paznokcie
i kopanie szło opornie. Oględnie powiedziawszy. Spróbujecie sami kopać z poszarpanym bicepsem, jak robił to Jurgen, albo z rozbitą głową, jak Roche...
Opętaniec
29-01-2009 00:00 | Mateusz B. 'Maestro' Paszun | Komentarze: 5
- Powiedz im, żeby celowali niżej. Ogień na bród! – charczę do dobosza. Chłopak, wcielony w rolę adiutanta, ma może piętnaście lat i jego głos nie nabrał jeszcze męskiego brzmienia. Powtarza moją komendę piskliwym krzykiem, przykładając do ust małe, brudne dłonie o obgryzionych paznokciach. Wk...
Alarm w Zugel Lager
21-05-2008 01:56 | Mateusz B. 'Maestro' Paszun | Komentarze: 10
Poniższy scenariusz, przeznaczony dla grupy 3 do 5 Bohaterów, osadzony jest w uniwersum Warhammera ale łatwo go zaadaptować do innego systemu fantasy, czy westernu. Nie jest to przygoda liniowa, wręcz przeciwnie, wymaga dużej inicjatywy od graczy i prowadzącego, który - jak na dobrego Mistrza Gry pr...
Epitafium dla bohatera część 2
25-03-2008 14:21 | Mateusz B. 'Maestro' Paszun | Komentarze: 18
Nazajutrz wstałem wcześnie, z pianiem koguta, wypoczęty i z głową wolną do kaca. Katar jakby też ustąpił. Patrząc z okna pokoju na smutne zabudowania osady, nad którymi plątały się szare dymy z kominów, postanowiłem, że jutro stąd wyjadę.
Może odwiedzę dziś rodzinę Waldiego i spytam wprost, czy aby...
Epitafium dla bohatera
20-03-2008 18:34 | Mateusz B. 'Maestro' Paszun | Komentarze: 11
Nie lubię dumać nad przeszłością, wracać myślą do szczeniackich lat, kiedy byłem naiwnym głupcem włóczącym się z bandą sobie podobnych po gościńcach całego Imperium. Na pewno nie były to lata zmarnowane, tego nie twierdzę. Wiele się wówczas nauczyłem o ludziach, życiu i w ogóle, choć była to gorzka...
Insygnium Fatum
07-12-2007 17:43 | Mateusz B. 'Maestro' Paszun | Komentarze: 0
Rogatki Dorpatu powitały jeźdźca odorem i dymem. Miasto otaczał typowy dla Agarii wysoki mur obronny w starym stylu, z zębami blank i zwodzonym mostem nad wąskim, błotnistym i śmierdzącym kanałem będącym jedynie parodią fosy. Nie była to metropolia katedralna - nad zbite ciasno zabudowania wybijała...
Nieoczekiwany przystanek na Przełęczy Czarnego Ognia
21-11-2007 21:52 | Mateusz B. 'Maestro' Paszun | Komentarze: 12
Odbijająca silne światło Mannslieba biel górskiej przełęczy splugawiona była krwawymi śladami. Wiodły wśród skał, wzdłuż wydeptanej w płytkim śniegu ścieżki, wyraźnie widoczne w bezchmurną, gwiaździstą noc. Ślady kończyły się pomiędzy niewielkim, samotnym skupiskiem drzew, gdzie cztery zmarznięte po...
Na chwilę przed
17-11-2007 19:34 | Mateusz B. 'Maestro' Paszun | Komentarze: 19
Niektórzy uważają to miejsce za martwe pustkowie. To nieprawda. Śmiem wręcz twierdzić, że nigdzie indziej w świecie - a prawo do takiego sądu daje mi nie tyle obszerna wiedza zgromadzona podczas mego żywota, co dalekie i kręte szlaki moich własnych wędrówek - nie ma podobnego bogactwa krajobrazu, ks...
Wykład kapitana Moldke
O półświatku przestępczym w Starym Świecie
09-04-2005 10:46 | Mateusz B. 'Maestro' Paszun | Komentarze: 15
No dobra, ślicznotki, zaczynamy!
Rzeknę wam dzisiaj, świeżo upieczonym sierżantom straży miejskiej Nuln, o tym, jak naprawdę wygląda i działa świat przestępczy. Dowiecie się, w jaki to sposób różne szumowiny zbierają się w bandy, jak się organizują i jak mają się ich wzajemne koneksje. Powiem wam to...